Kako postopati v primeru, če potrebujemo pomoč mobilne reševalne enote SNMP

30. 06. 2017 ob 11:50

Zdravstvenemu delavcu, ki bo nujni klic sprejel, povejte naslednje podatke:

  • kdo kliče (se predstavite z imenom in priimkom),
  • kaj se je zgodilo (na kratko opišite dogodek),
  • kje se je zgodilo (točen naslov ali kraj),
  • kdaj se je zgodilo (če je znano),
  • starost, spol, število ponesrečencev (če je znano),
  • v kakšnem zdravstvenem stanju je pacient/ponesrečenec (ali diha, ali je pri zavesti,…)
  • kakšne so okoliščine na kraju nesreče (če gre za nesrečo)
  • telefonsko številko s katere kličete.

Odgovorite tudi na vsa dodatna vprašanja, ki vam jih zastavi zdravstveni delavec. Klic zaključi zdravstveni delavec, vi pa nato sledite njegovim navodilom, kako ukrepati do prihoda mobilne reševalne ekipe. Kraja dogodka ne zapuščajte, dokler tja ne prispe mobilna reševalna ekipa.

Po klicu ohranite prost telefon v primeru, da bi vas mobilna reševalna ekipa ali dispečer želeli poklicati nazaj.

 

Dokler ne prispe mobilna reševalna ekipa:

  • izpolnite navodila, ki vam jih je dal zdravstveni delavec,
  • pacientu nuditeprvo pomoč v okviru svojega znanja in sposobnosti,
  • ne premikajte pacienta, če ni v nevarnosti,
  • če je nezavesten, ga namestite v položaj za nezavestnega,
  • če ne diha oz. ne diha normalno, začnite s temeljnimi postopki oživljanja (30 masaž : 2 vpiha) in pošljite nekoga po AED (avtomatski eksterni defibrilator), če je v bližini,
  • če je pacient pri zavesti, ga pomirite,
  • ne dajajte mu hrane in pijače,
  • pacienta namestite, da mu bo udobno in toplo,
  • pripravite pacientovo zdravstveno kartico, zdravstveno dokumentacijo in zdravila, ki jih jemlje (če lahko),
  • če je mogoče, pošljite nekoga na cesto, da pričaka reševalno vozilo,
  • če je zunaj tema, prižgite luč pred hišo ali na balkonu,
  • omogočite prost dostop do pacienta (umaknite vozila pred hišo,…),
  • zaprite hišne ljubljenčke (pse, mačke,…).